Pristatoma Kęstučio Stanapėdžio paroda „Emaliavimas“
Kęstučio Stanapėdžio „Emaliavimai“
2024 06 20 – 08 02
Auksakalių gildijos Emalio meno galerijoje (Vilnius, Šv.Stepono 10) nuo birželio 20 d. iki rupjūčio 2 d. veiks Kęstučio Stanapėdžio personalinė paroda (kuratorė – galerijos vadovė, žinoma Lietuvos emalio menininkė Marytė Dominaitė). Nuo antrojo dešimtmečio pradžios meno lauke besireiškiančio Vilniaus tarptautinės emalio meno bienalės, juvelyrikos parodų Amber Trip mugėje, tarptautinių emalio meno bienalių Sankt-Peterburge, juvelyrikos parodų Lietuvos galerijose dalyvio personalinė paroda pavadinta „Emaliavimas“. Pavadinimu atkreipiamas dėmesys ir į technologinio proceso svarbą ir į kūrybinę laisvę, kuri atsiveria įvaldžiusiems emaliavimo meistrystę. Stanapėdžio sukurtų objektų ir papuošalų pasakojimai kupini humoro. Ironizuojamos gerbūvio klišės ir ritualai. Prieš dešimtmetį sukurtoje segėje matome atstumiančios formos ranką lakuotais nagais ir gausybe žiedų, maisto kultūros išaukštinimą pašiepia objektas – konservų dėžutė, iš kurios galvas kelia rožinius liežuvius iškišusios žuvys ar smaližių svajonę imituojantis tikroviškai aplietas šokoladu, papuoštas vyšnia torto gabalėlis. Kad ne visa yra taip reikšminga, kaip mums stengiamasi parodyti, leidžia manyti prisukamo šunelio pavidalo objektas „Aš“, taip besišypsantis kirminas su karūna ant galvos segėje „Drakonas“. Apie rūpimus dalykus prabylama išradingais vizualiniais įvaizdžiais. Objekte „Pagal Eimantą Nekrošių“ visas žmogaus gyvenimas, – namas, medis, žemė ir vanduo – įkurdinti ant vežimėlio, kurio vienas iš keturių ratų nulūžęs ir už likusius didesnis. Į groteskiškus animacinius personažus panašūs plaketės „Pora“ veikėjai vaizduojami estetines jusles pamaloninančioje pieno baltumo plokštumoje. Pastarųjų metų kūriniuose ironijos mažiau, jie kelia daugiaprasmes asociacijas. Pakabuke „Kur noriu, ten ir gyvenu“ prie prislopintų spalvų potėpiais plokštumoje pavaizduoto inkilo puikiai metalo liejimą įvaldęs menininkas miniatiūrinę patupdė miniatūrinę žmogaus figūrėlę. Užuominomis kalba beveik abstrakčios formos reljefo ir apdovanojimo ženklo ryšis kūrinyje „Ordinas“. Parodoje yra semantiškai neutralių, dekoratyvia raiška grindžiamų papuošalų.
Personalinė paroda, leidžianti apžvelgti kūrybos visumą, suteikia progą pažinti Kęstučio Stanapėdžio meninį pasaulėvaizdį. Ir nusišypsoti, ir susikaupti, ir vien tik pasigrožėti.
Dailėtyrininkė, dr. Pillė Veljataga